PR článek je zajímavým marketingovým nástrojem určeným pro komunikaci s médii. Tento nástroj slouží k tomu, abyste dostali váš web nebo firmu do povědomí široké veřejnosti. Hlavním cílem je poskytování informací veřejnosti a zároveň získávání zpětné vazby od veřejnosti ve formě komentářů. Dříve se PR články často zaměňovaly za tiskové zprávy. Mezi tím je ale rozdíl. PR články slouží pro reklamu a zviditelnění, zatímco tiskové zprávy jsou aktuální, přináší nová sdělení, která jsou často zveřejňována v novinách nebo televizi. V současnosti je pojetí PR článku poněkud širší než dříve. Za PR článek je v dnešní době považován i jakýkoliv text sloužící k ovlivnění veřejnosti. Veškeré marketingové snahy spějí k tomu, abyste dosáhli většího profitu. A právě skrz PR články můžete propagovat váš výrobek nebo službu. Kromě propagační funkce mají články i důležitou úlohu při zvyšování pozice ve vyhledávačích. Články totiž obsahují důležité odkazy. Navíc bývají často inspirací pro novináře. Tak proč toho nevyužít?
Pokud jste méně zdatní ve psaní článků, na internetu se hlásí mnoho PR specialistů, kteří vám za pár korun PR článek napíší. Další možností je naučit se princip psaní komerčních článků. Můžete absolvovat seminář zabývající se komunikací s médii nebo sehnat odbornou literaturu, která vás zasvětí do tajemství úspěšné reklamy. Na internetu je zveřejněno velké množství kvalitních textů zabývající se PR články. Je důležité, abyste pochopili, jakým způsobem vylepšit pověst firmy, jak správně propagovat výrobek, vyjádřit názor a myšlenky. Smyslem je totiž dospět k ovlivnění čtenářů či potenciálních zákazníků, aby si utvořili pozitivní představu o vaší firmě.
Na rozdíl od placených sdělení v novinách a na internetu se na mnohých PR portálech umisťují články zdarma. Otázkou je, kolik lidí na článek narazí. Velké množství neočekávejte. Pokud články netvoří celý váš propagační mix, tak mají určitě smysl. Samotné PR články ale pro reklamu nestačí. Aby komerce byla masivní, stojí mnoho peněz. Určitě se vyplatí investovat do zveřejňování článků v novinách nebo jiných médií. Zároveň byste měli mít svůj vlastní web, na kterém byste nabízeli své produkty nebo služby.